random rubrik.

Jag chattade just med en polare från Avesta som jag känt lite till och från hela livet. Som alltid när jag pratar med honom så funderar jag lite på vem jag hade varit om jag hade bott kvar där uppe. Kan ni tänka er mig där uppe bland en miljon mygg men världens dialekt, visst jag älskar dalmål men inte på mig.
Hade jag varit den jag är idag om jag hade varit kvar dör uppe bland myggen? Jag vet inte. Jag älskar att vara där men skulle aldrig kunna tänka mig att bo där, det känns som hemma, när jag är där känner jag mig med hemma än jag någonsin gjort i Lysekil och bär bodde jag ändå 6 år längre vad jag bodde i Avesta. Jag känner mig nästan t.o.m mer hemma där än jag gör i Bokenäs, men det är en del av mig på något sätt, jag är där i alla fall 2-3 veckor om året, ibland mer, jag har många som betyder mycket för mig som bor där uppe så det är klart att jag känner mig hemma där, jag är född där. Det är min fristad för när jag är där behöver jag inte tänka på någonting förutom om jag ska sova i Avesta eller Norberg.
Hmm...
Annonser från BloggPartner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0