Jag tänker be för sverige

har skrivit ner akorden till en låt jag har nörda ett tag
"Jag tänker be för sverige"

Em                     C          D        Em
Ser du den där mannen som sover under bron
Em           C            D     G
Hemlös och ensam med smutsiga skor
C              D            G     C
och kvinnan som samlar på burkar och skräp.
C                 D
Det är Sverige just idag.

Em            C        D          Em
Ser du inte alla dessa trasiga hem
Em                   C                      D        G
När mor och far är skilda kommer barnen i kläm.
C                 D              G               C
Och andra som lever i övergrepp och hot.
C                 D
Det är Sverige just idag.

Em               C          D            Em      
Ser du alla män i maktens korridor.
Em           C             D                     G
Som sliter åt sig fallskärmar och lämnar öppna sår.
C                      D                 G            C
Vad hände med pratet om etik och moral
C                  D
Det är Sverige just idag.

Em              C                D               Em
Ser du inte våldet på gator och torg.
Em              C                 D               G
Ta en titt på Malmö, Stockholm, och Göteborg.
C                        D                   G        C
Man sparkar och dödar, tar det aldrig slut
C                  D
Det är Sverige just idag.

C        D         G
Jag tänker be för Sverige, be med mig.
C        D        Em
Jag tänder ljus för Sverige, tänd med mig.
C        D         G            Em
Det är något som hänt, mitt kära fosterland
C                 D                        G
Jag tänker be för Sverige, bed med mig.

Em              C               D               Em
Kyrkor som sover sin törnrosa sömn
Em                        C                    D                   G
Det dom en gång stod för är för länge sedan glömt
C                    D               G             C
För kristendom är bara ett vackert ideal

C                   D
Det är Sverige just i dag

Em                C                 D                Em
Tiden den är mogen, och nu ska det ske!
Em                      C              D               G
Har du kvar din tro, så ropa ut och be.
C                    D                 G           C
Vi ber om en eld som blir till en brand!
C                   D
Över hela Sveriges land

C        D         G
Jag tänker be för Sverige, be med mig.
C        D        Em
Jag tänder ljus för Sverige, tänd med mig.
C        D         G            Em
Det är något som hänt, mitt kära fosterland
C                 D                        G
Jag tänker be för Sverige, bed med mig.

C        D         G
Jag tänker be för Sverige, be med mig.
C        D        Em
Jag tänder ljus för Sverige, tänd med mig.
C        D         G            Em
Det är något som hänt, mitt kära fosterland
C                 D                        G
Jag tänker be för Sverige, bed med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0