Dags att hjälpa till

Läste i GP om naturkatastrofen i Japan och illa det är, när jag inser vi som kanske inte kan åka ner och hjälpa till ändå kan gör skillnad genom att skänka pengar till dem som just nu flyr från sina hem och dem som måste begrava sina närmsta anhöriga.

Det är verkligen hemskt detta som har hänt, tänk på det, de värsta som har hänt i Japan sedan andra världskriget. Det säger en hel del.
Inte nog med jordbävningen och tsunamin så har ett kärnkraft exploderat, mer radioaktiva ämnen i Japan. Det föds fortfarande barn som har skador från atom bomben i hiroshima och nu får de ännu mer problem med det.  Det är nästan som jag börjar fundera på om Mayafolket hade rätt i att jorden kommer gå under nästa år, det händer ju nu sakta men säkert.
Hoppas att det kan räta upp sig och att världen kan hamna på rätt spår igen.

SMS:a AKUT till 72900 för att skänka 100 kronor  till hjälparbetet i Japan.
Tog detta numret från röda-korsets hemsida, tänk på det. 100 kronor är kanske en del pengar men de kan göra stor skillnad i mängden. Du kanske känner att det är en liten insats men mycket pengar och då säger jag till dig att om 10 stycken skickar 100 kronor blir det 1000 kronor och det behövs. Själv har jag skänkt de sista kontanterna jag hade för denna månad. Jag lever gärna snålt resten av månaden om jag vet att mina pengar går till att rädda liv. Som sagt tänk på det, ditt bidrag behövs








När jag ser dessa bilder känns det riktigt dåligt att jag inte kan hjälpa till så mycket som jag skulle vilja göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0