Tid = Pengar

Jag var på gymmet idag och sprang lite för att jag hade två timmar dö tid. Det var då jag kom det ,man säger ju att tid är pengar. Är jag då rik?
Eller har man mycket tid om man har pengar?
Detta är ett begrepp som har fasnat på min hjärna.



Men om tid är något som gör en mäniska rik, kan man så sälja tid?
Fins det någn som vill köpa lite tid av mig billigt?

Tid vad är tid? 
Det är inget man kan ta på och det är inget man direkt känner av, vad är det då?
Är det bara något som finns där och gör folk stressade?
För mycket tankar i mitt huvud, för lite svar. Jag blir förvirrad.
Hur kommer det sig att vissa har mer tid än andra?
Man ska passa tiden men hur ska man kunna passa något som egentligen inte finns?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0